Hänel Lean-Liften ® met Pick-by-Voice zorgen voor maximale performance in het expeditie magazijn

Het succesvolle familiebedrijf Favorite Gifts is één van de grootste handelaars voor reclameartikelen in heel Europa. Bij de dochteronderneming Favorite Logistics wordt de complete logistiek achter de succesvolle onlinehandel afgehandeld. Daarbij overtuigen twee Hänel Lean-Liften® in een groep als spraakgestuurd expeditie magazijn door maximale gebruiksvriendelijkheid en performance.

Ruimtebesparende opslag in twee Hänel verticale high-speed liften met een hoogte van 11 meter

In het logistieke centrum worden twee Hänel Lean-Liften® in combinatie met Actemium Pick-by-Voice voor het spraakgestuurd picken van talrijke verschillende reclameartikelen gebruikt. Met een hoogte van 11 meter stellen de twee magazijnliften met in totaal 90 containers een enorm opslagvolume van ruim 16 ton ter beschikking. De opslagruimte op de eerste verdieping kon, met slechts een minimale benodigde ruimte op de begane grond, door de liftgroep massief worden uitgebreid. Beide werkopeningen bevinden zich direct in de expeditieafdeling op de bovenverdieping.

Effectief picken met de spraakgestuurd Hänel Lean-Lift®

De intralogistieke oplossing van Hänel wordt naadloos in de processen van het bedrijf geïntegreerd. De Hänel liftbesturing MP 12 N-HostWeb is hiervoor direct via SOAP-interface met Actemium Pick-by-Voice verbonden. De Hänel plateaulift werkt gedurende het gehele proces volledig spraakgestuurd. Hierdoor kunnen de medewerkers zonder handmatige invoer van gegevens snel, veilig en nauwkeurig werken. Alle bestellingen worden door het ERP-systeem in pickorders omgezet en aan het WMS Actemium doorgegeven. Een order wordt dan via gesproken commando op Actemium gestart. Vervolgens zet de liftgroep parallel artikelen van de order in beide werkopeningen gereed.

U kunt het hele artikel hier lezen