Kurt Velmeke –

– 40-jarig bedrijfsjubileum

Wij bedanken meneer Velmeke voor 40 jaar succesvolle samenwerking.

Het verkooptalent van Kurt Velmeke werd al vroeg herkend. Zo stelde Georg Zippel hem in de jaren zestig aan als zijn persoonlijk assistent en verkoopmanager. Door de samenwerking met het bedrijf Hänel kwam het eerste contact tot stand. Om een eigen verkoopafdeling op te bouwen, nam Gerhard Hänel meneer Velmeke in 1971 op 30-jarige leeftijd in dienst en gaf hij hem de volledige verantwoordelijkheid voor het opbouwen van het Hänel verkoopnetwerk. Tegelijkertijd met de aanstelling van meneer Velmeke werd Hänel Kantoorsystemen als verkoopbedrijf opgericht, dat later in Hänel Kantoor- en Magazijnsystemen veranderde.

In het begin voerde Kurt Velmeke een soort "one man show" op – hij was tegelijkertijd secretaris, administratief medewerker, verkoper en verkoopmanager. Het lukte hem al snel om een goed functionerende verkoopafdeling voor het binnen- en buitenland op te bouwen. Zijn gave om prestaties en menselijkheid te combineren, bood hiervoor de ideale voorwaarde. Ook bij de invoering van de industriële apparaten, eind jaren zeventig, slaagde meneer Velmeke erin het verkoopteam voor te bereiden op de nieuwe eisen.

Dankzij zijn steun is Hänel Kantoor- en Magazijnsystemen vandaag de dag een van ’s werelds grootste aanbieders van geautomatiseerde magazijnsystemen.

Op 1 april van dit jaar heeft Harald Ellwanger zijn functie als verkoopmanager overgenomen. Wij zijn blij in hem de juiste opvolger te hebben gevonden.

Wij zijn verheugd over het feit dat meneer Velmeke in een adviserende rol voor ons bedrijf actief zal blijven en meneer Ellwanger bijstaat op het gebied van diensten.

Wij bedanken meneer Velmeke voor 40 jaar succesvolle samenwerking en wensen meneer Ellwanger veel succes voor de toekomst!

Foto (van links naar rechts):

Joachim Hänel (Bedrijfsleiding Distributie)

Kurt Velmeke (salesmanager 1971-2011)

Harald Ellwanger (salesmanager per 1 april 2011)

Michael Hänel (Bedrijfsleiding Techniek)