Plateauliften voor kleine Onderdelen

Heras, fabrikant van producten voor buitenbeveiliging, nam kortgeleden een nieuw systeem in gebruik voor de opslag van kleine onderdelen. Na zorgvuldige afweging werd gekozen voor zes Plateauliften van fabrikant Hänel, in combinatie met een pick-to-light orderverzamelsysteem. Hierdoor is de benodigde opslagruimte fors gereduceerd, terwijl de onderdelen veel sneller verzameld kunnen worden.

Ze zien er imposant uit, de zeven meter hoge, spiksplinternieuwe plateauliften bij Heras. Heras gebruikt ze voor de opslag van alle onderdelen die een omvang hebben tot maximaal 60 centimeter.

Het gaat dan bijvoorbeeld om schroefjes, bouten, moeren, beugeltjes, tandwieltjes, zekeringen en allerlei ander klein materiaal dat nodig is voor de fabricage van de beveiligingsproducten die het bedrijf maakt. Heinrich Guth, proces development engineer bij Heras, vertelt dat het in totaal om ongeveer 3.000 verschillende onderdelen gaat: “Tot voor kort lagen die opgeslagen op legbordstellingen en palletplaatsen in ons kleingoedmagazijn.

Dat had een oppervlakte van 2.000 m2. Nu ligt het grootste gedeelte opgeslagen in deze zes plateauliften. Die beslaan in totaal een oppervlakte van 450 m2. We besparen dus enorm veel ruimte. Bijkomend voordeel is dat we de onderdelen veel sneller en met minder fouten kunnen verzamelen, omdat het opslagsysteem is geïnstalleerd in combinatie met een pick-to-light orderverzamelsysteem.”