Hänel Büro- und Lagersysteme ook in 2021 weer een van de innovatieleiders van Duitsland

F.A.Z.-INSTITUT toont in een Duitse studie aan dat het bedrijf Hänel Büro- und Lagersysteme een van de innovatieleiders in Duitsland is

Voor de derde keer op rij toont het F.A.Z.- INSTITUT in een Duitse studie aan dat het bedrijf Hänel Büro- und Lagersysteme ook in 2021 weer tot de innovatieleiders in Duitsland behoort. De studie ‘Germany’s Innovation Leaders’ werd uitgevoerd door Prognos in opdracht van het F.A.Z.-INSTITUT in samenwerking met het IMWF, Instituut voor management en economisch onderzoek.

De basis van dit onderzoek wordt gevormd door de gegevens van de EPO Worldwide Patent Statistical Database, (PATSTAT) van het Europese octrooibureau. Het innovatievermogen en leiderschap van de ondernemingen in Duitsland wordt gemeten door twee binnen de literatuur goed afgeschermde maatstaven:

• Leiderschap – hoe sterk beïnvloedt een uitvinding andere uitvindingen?
  • Nieuwheid/innovatiekracht van de uitvinding – hoe ver kan een uitvinding zich van de bestaande uitvindingen distantiëren?

Deze twee maatstaven vormen de kern voor de identificatie van Duitse innovatieleiders. In het kader van deze studie zijn alle octrooifamilies wereldwijd van de afgelopen tien jaar geanalyseerd. Op basis van vaststaande maatstaven zijn het innovatieleiderschap van de aanvragers en hun onderzoeksactiviteiten in Duitsland voor meer dan 500 technologie- en kennisgebieden beoordeeld.

Hänel Büro- und Lagersysteme, als een van de wereldmarktleiders binnen de branche, heeft met zijn bovengemiddelde innovatieve uitvindingen en octrooien op beslissende wijze bijgedragen aan de ontwikkeling van de geautomatiseerde beschikbaarstelling.

Hänel Büro- und Lagersysteme behoort volgens de studie ‘Germany’s Innovation Leaders’ tot de topklasse van de vernieuwende ondernemingen in Duitsland!